Jag kan visst sluta när jag vill!


Jag började röka när jag var 13år, skulle fylla 14. Men då var det ju knappast varje dag utan man rökte när man väl fick tag på cigaretter liksom^^ Men sen jag började 8an så har jag rökt varje dag förutom första året på gymnasiet då jag slutade för jag och Andreas hade gjort upp att om han började äta mer ordentligt (han kunde leva på bara chips och cola en hel dag :P) så skulle jag sluta röka. Vi båda höll våra löften tills sommaren kom, sommarlovet till 2an då började jag röka igen helt enkelt för att jag själv aldrig velat sluta, jag tycker om att röka! Men jag vill bara poängtera att det har aldrig varit på tal om nåt paket om dagen eller liknande, mer kanske 4 cigg om dagen-hållet^^
Men varje gång jag har blivit sjuk så har jag gjort uppehåll med rökningen, för det är verkligen inge gött att röka med halsont! Och nu då, när jag fick den där hostan för 3 veckor sen så har jag alltså inte rökt sen dess! Inte ens på jobbet^^ Just nu känner jag inte ens något behov av att ta en cigg heller..
Detta betyder dock inte att jag kanske aldrig kommer att röka mer! Däremot så känns det bra att jag faktiskt kan sluta när jag vill, och att det inte är såå jobbigt! Nu förstår ni, hoppas jag, att jag bara talar för mig själv! Jag vet såklart inte hur svårt det är för någon annan att sluta :P Men för mig verkar det som att det är ganska lätt, och det glädjer mig. Jag är ju lite av ett kontrollfreak så det känns bra att jag kan ha kontroll över mitt nikotinbehov också :P Dessutom har jag alltid sagt att precis som min mamma, så ska jag sluta röka när jag blir gravid.
Oj, vilken långt inlägg det blev.. Egentligen skulle jag bara flika in att jag inte har rökt på 3 veckor, så blev det värsta utförligt :P Det är bara för att det är så kontroversiellt ämne, man får liksom inte säga att man tycker om att röka, att man inte vill sluta^^
Anyways, hurra för mig som inte är så beroende som man skulle kunnat tro :D

Foto; Tommy Andersson

Kommentarer
Postat av: apan

känner samma sak, älskar att snusa (iofs snusar jag mer än en lastbilschaufför). Däremot önskar jag att jag ville sluta, eftersom man ser ut som fan i käften med massa snus. Men det är mycket lättare att sluta röka än snusa, det suger lite.

Men gött att du kan sluta när du vill! Då är du antagligen inte sådär superinbiten rökare heller. :)

2009-11-30 @ 12:20:45
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/
Postat av: Angelica

Det är samma här, ibland går det flera dagar utan att jag röker nånting. Känns skönt att veta att man kan sluta om man skulle vilja! :)

2009-11-30 @ 12:47:37
URL: http://cockblocker.blogg.se/
Postat av: JohannaN

Usch usch inte bra att röka, speciellt inte när man är så ung. Men jag älskar bilden ändå ;) haha

2009-11-30 @ 17:43:46
URL: http://johannaniclasson.blogg.se/
Postat av: lina

jag är likadan, det är väldigt värt faktiskt. men bara för att man kan sluta lätt betyder det inte att man vill och det är då folk inte tror på en ;)

2009-11-30 @ 18:11:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0