Finns bara en mig i hela världen..

Det låter som en rubrik till nåt självkänsla inlägg, men det är det inte.. Utan grejen är att det finns bara en i hela världen som heter som jag, Elina Kaukosalo, för att det bara är min släkt som har det efternamnet och det finns ingen mer som heter Elina i min släkt. Det är både kul och jobbigt.. Kul för att det på nåt sätt sätter en på kartan, man har en historia och det blir en slags sammanhållning när det bara är vi som har detta efternamn. Jag kan söka på Kaukosalo på hitta.se och se, här är mina släktingar :) Att det här är så viktigt för mig kanske är för att jag inte har så bra kontakt med min släkt förutom min pappa och storasyster..
Anyway.. Just det här med att man kan söka efter mitt namn och hitta bara en person är jobbigt också, vem som helst kan få tag på mitt nummer och min adress :S Igår var inte första gången som någon okänd har ringt mig för nåt skumt jobberbjudande, igår hette personen Fredrik Johansson från dolt nummer och frågade om jag ville jobba på officiella efterfester^^ Han pratade sig ur frågan om vad hans företag hette eller om han hade någon hemsida, creepy liksom! En annan gång har det varit en privatperson i Gbg som ville ha snygga bilder på sin båt med mig på och undrade hur mycket det skulle kosta.. Sen så har ju flera killar ringt mig efter att man har setts på krogen en gång eller pratat på Bdb eller vad som helst, bara ringt 118118 eller kollat hitta.se ><
Det är såklart en större risk att sånt här händer när man skriver ut hela namnet på bloggen eller så, men det hade inte heller varit samma sak om jag hette Anna Andersson och skrev det här^^
Nu har jag iaf ändrat uppgifterna på hitta.se och eniro.se så det kommer uppdateras om ett par dagar, det försvårar ju att hitta mig iaf lite! Mobilnumret spelar inte så stor roll, det är just vart jag bor som känns läskigt! Tur att jag inte bor ensam liksom^^
Hur känner ni kring det här? Är jag bara paranoid eller har ni/skulle ni gjort likadant?

Kommentarer
Postat av: Vicky

Det finns bara en Viktoria Leposavic i Sverige :D Säkert i världen också ^^ We iz soooh speshöl ^^

2009-11-12 @ 14:18:11
URL: http://vickypedia.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag har ju verkligen världens tråkigaste namn. Emma Nilsson. Det är ju sjukt tråkigt.



Det är lite roligare med min pojkvän för han heter Grenwald och det är bara hans släkt som har det efternamnet i Sverige :)

2009-11-12 @ 15:12:10
URL: http://onthemoonwithsteve.blogg.se/
Postat av: isabelle

Nä, jag tänker också lite som du där. Gillar inte att vem som helst kan få tag i en, har inte heller ett jättevanligt efternamn, så kan också lätt "spåras".

2009-11-12 @ 17:21:45
URL: http://isabellecandylove.blogspot.com
Postat av: apan

tycker jag har sjukt tråkigt namn. Lina K-sson lixåm. Har hänt mig tre gånger att folk ringt och sökt en Lina på skoghall, och nej, det var inte jag...igen. Var glad att du har ett unikt namn!

2009-11-13 @ 01:36:54
URL: http://sugarmonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0