Utbildningar...

Imorse fick jag mitt intagningsbesked till komvux också! Kom in på kurserna jag ville, Fysik A, Kemi A, Matte C och Naturkunskap B. Det är väl inte direkt dom ämnena som jag mest är intresserad av.. Det är mer så att ett utav dom programmen jag funderar på på Universitetet är Receptarie och då behöver man dessa + Kemi B och Matte D :O Jag skulle jättegärna vilja jobba på apotek nämligen, medicin är nånting som intresserar mig, tyvärr vet jag att jag kommer ha svårt för matten :/ Jag klarade med nöd och näppe Matte B^^ Så jag är väldigt kluven..
Grejen är att jag funderar på 3 olika studier:
# Socionom (Karlstads universitet)
# Receptarie (Karlstads universitet)
# Medicinsk sekreterare (Kristinehamns folkhögkola)
Jag är behörig till Socionom och Medicinsk sekreterare utbildningen.. Men frågan är ju om man kommer in! Om jag inte kommer in så är det väl smartast att ha börjat läsa andra kurser på komvux så jag har det tredje alternativet redo nästa gång man söker, det är så jag tänker!

Det är tröttsamt att tänka på sin framtid :P Nu ska jag skynda mig att göra mig iordning och äta frukost så jag kan ta mig in till stan relativt tidigt och få julshoppandet avklarat :) Hörs senare! P&K

Kommentarer
Postat av: Candy

snygg blogg och härliga bilder, känner igen dig från någonstans men kan inte komma på vart... ^^



Socionom funderar jag också på, spännande jobb tror jag

2009-12-17 @ 10:41:57
URL: http://caandydarling.blogg.se/
Postat av: deizi

Varför så mycket matte för att bli receptarie? Har kanske med doser och sådant att göra? Men tycker ändå Matte D låter lite väl...

2009-12-17 @ 10:44:13
URL: http://deizis.blogspot.com/
Postat av: Elin

tufft av dig att välja till Matte c ändå! Kämpa på som bara den, eftersom du har uppsatta mål så går det förmodligen lättare att ta sig igenom allt :)

2009-12-17 @ 10:53:53
URL: http://www.Ilini.wordpress.com
Postat av: Candy

sv: Mjo kanske där...eller på helgon om du har hört talas om det ^^ gammalt skräp jag använde istället för lunarstorm unegfär.



Javisst! skitsmart och resulatet blev slående bra faktiskt! ;)

2009-12-17 @ 11:05:10
URL: http://caandydarling.blogg.se/
Postat av: Anonym

Också sökt matte c till våren

samt fysik, biologi.



Men jag har inte fått något svar än :S

2009-12-17 @ 12:25:02
Postat av: Mimmi

Jag tycker absolut att du ska testa att söka, man vet aldrig försen man ha sökt.

Sen ett viktigt citat eller motto som jag tycker är: "Att vilja är att kunna." Lite så är väldigt bra att tänka. För har man redan ställt in sig på att jag kan inte eller jag förstår inte, nä då kommer man inte göra det heller.



Så Go for it girl! :D

2009-12-18 @ 00:09:59
URL: http://morewishes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0