Samlade ihop dom sista karma-poängen för 2009^^

Jag skriver om gårdagen i ett annat inlägg senare^^ Måste bara berätta detta först, jag och Andreas var precis till Ica och handlade, påvägen hem hörde vi en tant ropa och vi hittade henne liggandes på marken mitt på trottoaren ett kvarter från oss! Hon var 94år gammal och hade halkat och brytit armen :( Så Andreas fick snabbt ringa efter ambulans och vi stannade ett annat par som också hjälpte oss få upp henne på fötter och in i närmsta trappuppgång för det var ju svinkallt! Så fick vi sitta och vänta med henne och prata och lugna ner henne tills ambulansen kom.
Hon var himla go alltså! Hon sa att hon hade brytit samma arm för två år sen precis innan jul! Och nu hade hon varit hos en väninna och det sista hon sa när hon skulle hemmåt var "Nu har jag gjort klart alla julförberedelser så nu gör det ingenting om jag bryter armar och ben igen!" Också sa hon inte "Peppar, peppar!" efteråt :P
Man blir lite uppskakad men ändå lite varm inombords att vi såg henne och kunde ringa efter hjälp så snabbt så att hon inte behövde ligga där länge ute i kylan med smärtan!

Nu ligger det en lasagne med extra mycket vitlök i ugnen och hockeyn är på, om ett par timmar kommer Fredrik, Jennie och Eric över för att se på Robinson! Så det blir en skön lördagskväll för våran del :)
Som sagt, shoppingen igår får jag visa senare eller imorgon! Ha det fint alla och se upp för halkan, P&K!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0