Min jul :)

Nu äntligen har jag tid att sitta framför datorn! Och det är väl lika bra att börja where I left you senast, alltså den 23e, dan före dopparedan!
Då åkte jag hem till min storasyster Mia i Väse, pappa hade kommit dit tidigare med en gran till oss så vi började med detsamma att ta in den, ympade och klädde^^ Granympning är då alltså när man huggar av granen lite extra för att få den riktigt fin och snygg! Om man vill kan man hugg av alla grenar och sen borra hål i granen och sen sätta dit grenarna i hålen en och en med hjälp av klister, (Kurt Olssons julkalender)! Men så långt gick inte vi ;)

Här har vi den! Så ståtllig i allt pyssel som jag gjorde när jag var liten ;P Med julklappar från mig och Mia inunder!
Efter det var det satte vi oss framför Kurt Olssons julkalender och knåpade ihop julklappsrim :)

Sen måste jag visa er den roligaste julkrubban jag någonsin sett XD Håll i er nu! Jag visar först en bild utan blixt, bara för att mjuka upp er..

Nu kommer det en bild med blixt, där allt syns tydligare XD

Hahahahhahah! Ärligt.. Mia och hennes kille gjorde den här installationen för några veckor sen XD Detär Josef till vänster, Jesubarnet och Maria <3 Gjorda av fogmassa och avbrutna dockben och armar och annat kraffs^^ Jag DOG när jag såg den XD XD XD
Och jag skulle sova i samma rum som den ><


På julaftonen kom pappa och hämtade oss för vi skulle fira jul hos han och Kristina i deras stuga några kilometer ut på landet :) Mysigaste stugan är det! Jag och pappa bodde faktiskt i den stugan från att jag var 6-12år! Men då var den inte mycket till världen, hela övervåningen var ett ruckel ungefär. Nu är det superfint! Pappa har t.o.m. renoverat övervåningen och Kristina har sån fin känsla för inredning! Typiskt att jag inte tog nå kort :(
Anyways, våran jul går till såhär, vi ser på Kalle Anka, efter det är det julbord där man absolut inte får glömma potatisgratängen! Efter maten och innan Karl Bertil Jonsson börjar är det klapputdelning :D Detta år fick jag ta på mig tomteluvan och läsa rimmen och dela ut klapparna :) Sen sitter vi i ring och en person får öppna en julklapp i taget och läsa upp rimmet igen så man kommer ihåg det! Så alla får se vad alla har fått :) Det tar en himla tid, men det är så roligt! <3 Pappa blev så himla glad över sin julklapp från oss döttrar, en notbok med 200 Beatles låtar! Och jag fick bl.a. en iCurl från Babyliss, kläder och smycken, boken Aprilhäxan som Mia tycker är en bok man måste läsa!, presentkort och pengar :)
Sen ser vi som sagt på Karl Bertil Jonsson och där nånstans frammåt kvällen fick jag och Mia skjuts hem igen! Men först fick vi se på när pappa tog in hästarna i stallet så dom också fick öppna deras julklappar :)

Det var min jul det! Juldan tar vi i ett annat inlägg ;)

Kommentarer
Postat av: Carro

Hahahah dog! vilken julkrubba! <3

2009-12-29 @ 17:01:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0