#15

Fick första beskedet från Universitetet igår, jag är reserv 15 på Socionom, Administration och ledarskap-linjen och reserv 20 på Socionom, Socialpedagogik på Karlstad Universitet! Det är betydligt bättre än i somras då jag var reserv 80-nånting :P Antar att inte lika många kommer på och söker till vårterminen^^
Men jag har faktiskt ingen aning om ifall man har nån chans att komma in eller inte, det känns så random det där! Jag har googlat lite och endel reserver kommer inte alls in och endel säger att reserv 1-10 kommer garanterat in och endel berättar att dom har varit reserv 35 och kommit in^^ Aja, ska iaf tacka ja och hoppas på det bästa :) Jag vill verkligen plugga och skaffa mig en utbildning, och sociom-linjen är ju så bred att det finns chans till massa intressanta yrken!

Kommentarer
Postat av: Diana

Plugga INTE socionom! Det är linjen from hell!!! Tro inte att det är en bred linje och att du har chans till massa intressanta yrken för så är det INTE. Ta det lugnt, du är ung, och bestäm exakt vad du vill göra FÖRST, sen är det att köra stenhårt på det. Gå inte en utbildning bara för att, det är slöseri med tid och kraft. Been there, done that. Min socionomutbildning är inte värd ett piss, har bara fått massa skuld hos CSN och mer än att jag fått papper på att jag läst på universitet är det inte bra till nånting. Dessutom är det äckligt dåligt betalt och sjukt slitigt att jobba som socionom.

2009-12-11 @ 12:48:59
Postat av: Elina aka pinkflesh

SV Diana; Oj, hårda bud här! vad tråkigt att du känner att din socionomutbildning inte är värd någonting :/ Och självklart ska man inte hoppa på en utbildning "bara för att", det är inte så jag känner^^

Men jag ska definitivt göra så mycket research jag kan innan jag bestämmer mig för någon studie :)

2009-12-11 @ 16:36:49
URL: http://prettypinkflesh.blogg.se/
Postat av: Diana

Tack och lov har jag hittat vad jag vill göra istället. Upptäckte under praktikperioden att socionom var för jobbigt, man blev aldrig "av" med jobbet, man höll hela tiden på att planera, även när man var ledig. Svårt att vara en bra socionom om man inte är engagerad och engagerad=slitigt! Det kanske passar vissa men sanningen är ändå den att socionomutbildningen inte är så bred som många tror. Det är liksom inte som samhäll på gymnasiet. Tänk på alla alternativ som finns förutom "vanligt" universitet, t ex alla yrkesutbildningar, folkhögskolor, särskilda skolor med olika inriktningar, utomlands o.s.v. o.s.v. Och tänk på vad du ska göra efter socionomutbildningen (tro mig, man vill plugga vidare annars får man slavlön). Önskar bara att jag visste det när jag sökte men annars kan man alltid testa och hoppa av. Lycka till med vad du än bestämmer dig för att plugga! :)

2009-12-12 @ 00:07:51
Postat av: Annika

Kan verkligen hålla med Diana, man vill verkligen plugga vidare efter socionomutbildningen annars kommer man inte långt i livet... :/

2009-12-15 @ 13:06:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0